Thursday, August 6, 2009

Akhirnya....saya kembali..cont'd

Salam semua...

Sambungan entri terdahulu..

Today..2 julai 09..

- Hari yang sangat bahagia buat saya..kenapa??

-Sambungannya mungkin pada entry akan dtg..Insyaallah..Moga dipermudahkan..

-to be continued...Agak letih seharian menghabiskan hari2 ceria dan bahagia...=)

Apa yang membuatkan saya rasa sungguh bahagia pada hari yg bertarikh 2Julai 09 ni??
ceritanya bemula begini....

...beberapa hari sebelum tarikh ini, saya tlh mnerima panggilan tel dr shbt lama saya..Nurainina bt Aziz a.k.a ain..tersangat2 terkejut..stlah hampir 11 tahun tidak bertemu..Katanya dia mendapat no tel saya melalui kawan kami di USIM..dia mengajak saya untuk turun ke KLCC pada 2 julai 09 sempena reunion bersama shbt2 SKDP 98..hari ahad...Erm..saya berfikir sendirian..Boleh ke??memandangkan saya jarang keluar ..lebih2 lagi ke KLCC tanpa ditemani kakak2 saya seperti biasa..saya meminta sedikit masa untuk befikir...dia agak kecewa...nada suaranya yang tadi agak ceria..berubah serta merta...saya rasa bersalah..sebelum mengakhiri perbualan..saya memberi sedikit harapan padanya..mengatakan saya akan turun ke KLCC jika ada kelapangan...dia berterima kasih pada saya..betapa hancurnya hati saya ketika itu kerana terpaksa memberikan harapan palsu kepada sahabat saya yang amat saya rindu itu...Bermula saat itu..hati saya tidak tenteram..berkira2 untuk turun ke KLCC pada hari ahad..dalam masa yg sama hari itu merupakan hari terakhir PC Fair di Convention Centre KLCC..pasti waktu saya terpaksa bersesak2 dengan lautan manusia yg membanjiri KLCC..oh..saya ckup alahan dengan suasana begitu..akhirnya saya membuat keputusan untuk tidak turun pada hari tersebut..ttpi saya tidak memberitahu shbt saya itu dulu..biarlah..mungkin dia sekarang sedang bersemangat untuk menghubungi shbt2 saya yg lain...saya tidak mahu menggangunya...bukan saya tidak mahu berjumpa shbt2 lama saya..sungguh..saya amat rindukan mereka semua..teringat nostalgia zaman kanak2 dulu...kalaulah masa ini boleh diputarkan..pasti saya tidak akan menolak untuk kembali ke masa itu semula..menghabiskan zaman kanak2 bersama kalian dengan 1001 kisah yang mencuit hati membuatkan saya hiba..lantas membuat keputusan untuk memikirkan semula keputusan saya td..Ya Allah..Buntunya saya saat itu..

...sehari sebelum tarikh itu..

Ketika sedang memikirkan tajuk asaimen untuk subjek Research Methodology...hs saya berbunyi..

1 message
Received..

Saya membukanya..tertera nama Ain SKDP...bedebar saya membukanya..pasti soalan samada saya akan turun ke KLCC esok atau tak..msej itu saya buka..dan seperti yg dijangka..dia bertanyakan keputusan saya..dan...

Entah kenapa saya terus menekan butang reply..dan terus menaip..Wsalam..Insyaallah..Pkul bape?haa...dia membalas & memberitahu tempat n masa utk reunian esok...=)saya pun tidak tahu..mengapa dengan tiba2 saya membuat keputusan begitu..ehm..biarlah...yg pasti saya akan turun ke KLCC esok..malam itu saya tidur awal..lena saya malam itu saya rasakan amat panjang..sepanjang 11 tahun tidak bertemu, yg akhirnya membuahkan kuntuman2 rindu..yg jauh di sudut kalbu...

...3 July 09...

..Usai solat subuh..saya tersenyum sendirian...

hari ini tiba jua...=)

...entri ini akan disambung semula..memandangkan waktu maghrib tak lama lg & meeting I-Fest malam ini mewajibkan saya utk hadir..terpaksalah berundur dulu....

...moga ketemu lagi...

salam......

No comments:

Post a Comment