Sunday, August 9, 2009

Akhirnya saya kembali…cont’d 2..

Salam…Alhamdulillah ada kesempatan utk kita bersua kembali..=)Alhamdulillah..alhamdulillah…ThummAlhamdulillah…

Hari ini pg2 lg saya mengadap laptop kesayangan .. cuba mencuri sdikit masa utk menyambung entri yg lepas..Insyaallah..

3 July 09..

Saya keluar dari UIA kira2 jam 9 pg..Firah ,roommate saya menghantar saya di depan pintu..he2.. & berpesan supaya saya menjaga diri…Al-maklumlah..saya jarang keluar seorang diri..lebih2 ke Bandar KL..Ehm..Insyallah.jawab saya..penuh yakin..Syukran ye Firah..sebab ambil berat sgt..=)

Perjalanan saya pg itu bermula dgn menaiki bus Rapid KL ke terminal LRT Putra..seterusnya sampai di sana saya membeli tiket tren terus ke KLCC..Seperti jangkaan saya..keadaan penuh sesak dengan jutaan manusia yg bersesak menuju ke Pusat Bandar..hujung minggu di Kota Metropolitan..beginilah...saya mengalah..akur dgn suasana sekeliling..walaupun saya sememangnya kurang suka ke tempat2 yg penuh sesak..namun dek kerana janji saya dgn shbt2 lain..segalanya saya tempuhi juga.Saya sampai di KLCC lebih kurang jam 950 a.m…Alhamdulillah..perjalanan yg lancar=)

Sesampai di sana, setelah keluar dari kawasan Tren…masuk ke Suria KLCC..saya berjalan2 sambil menghubungi shbt2 saya yg lain…msg2 dlm perjalanan..dan waktu itu shbt saya Ain sudah pun sampai & sdg mencari saya..perasaan saya waktu itu.???amatla sukar utk digambarkan…agak berdebar & bermacam2 persoalan menerjah kotak fikiran....kenalkah saya dgn shbt saya itu.??boleh ke dia mengecam saya?…setelah hampir 11 thn tidak bertemu..usahkan bertemu..sejujurnya kami memang lost contact sepanjang tempoh itu…Dan..semasa sdg ralit melihat cenderahati di sebuah kedai..terasa bahu saya dipegang…saya menoleh..Owh..AIN..shbt saya ..gembira tak terkata saat itu..kami berpelukan.. saya lihat ada manik2 jernih dikelopak matanya,mungkin terlalu merindui saya.he2…saya?? macam biasala..hu2..,masih dpt mengawal keadaan..saya perhatikan shbt saya itu..bersyukur pada Allah..kami dipertemukan semula..Episod ‘jejak kasih’ kali ini berakhir apabila saya dipertemukan semula dgn shbt karib saya sewaktu darjah 6 di SEK.KEB.DESA PAHLAWAN..namun perjalanan hari bahagia saya tidak berhenti di situ….shbt2 lain masih belum saya temui..shbt2 yg bersama2 saya menuntut di SKDP sewaktu sekolah rendah..rindu utk bertemu kalian saat itu sukar dibendung lagi..Apa Khabar kalian semua???

Selesai membeli kek di Secret Receipe..yg disponsor khas oleh Ain sempena REUNION SKDP.tq Ain.:-) ..saya & Ain naik ke tingkat 2 Suria KLCC menuju ke Taman.Suasana yg pada masa itu agak sesak,sedikit sebanyak membantutkan mood saya pada hari itu..namun pertemuan dengan shbt2 lama saya itu mampu mengembalikan mood saya ketahap yg lebih baik.Hehe..Bertemu shbt2 saya pada hari itu mengingatkan saya akan saat2 manis semasa disekolah rendah…Reunion SKDP batch 98(standard 6) dimulakan dgn sesi Taaruf..yang merangkumi perjalanan hidup kami selepas tamat sekolah rendah..hehe..agak seronok bercerita kembali ttg masa lampau…flashback..melucukan..seorang demi seorang memperkenalkan diri..kenapa? sebab semua dah dewasa,dulu kecik2, masa tu ‘berhingus’ lg....jd kna taaruf balik..sebab ada yg tak ingat nama pun ada.hehe..seronoknya saat tu…Ada antara kami yg dah bergelar doctor,navy,guru,editor..& most of us still lagi menuntut di IPTA/IPTS..termasuklah saya…selepas dah taaruf tu..sesi makan2 pulak sambil2 berbual2..dan banyak la topik yg dibualkan sebab dah terlalu lama tak berjumpa..dah tentula bnyk benda nak dibualkan.Dan yang paling melucukan..ada antara shbt2 saya yg sempat membawa album masa zaman kecik2 dulu..hehe…melihat foto2 zaman kecik2 dulu sememangnya sgt melucukan…ekoran dari foto2 tu la..masing2 dh mula dpt mengingat semula kisah2 mencuit hati yg pernah berlaku masa sekolah rendah dulu…huhu..Sedar2 dah hampir waktu zohor..kami berhenti sekejap..untuk menunaikan solat zohor..Janji mereka, lepas ni sambung lagi..ok2..=)kita solat dulu..


Usai solat..kami menuju ke foodcourt, menikmati makan tgahari bersama.…seterusnya destinasi terakhir kami sebelum berpisah..PC Fair di Convention Centre KLCC. Kami tidak berhenti2 berborak..Dalam perjalanan ke Convention Centre dari Suria KLCC, kami mengabadikan kenangan seharian bersama dengan bergambar beramai2..sungguh indah dan manis saat itu..Namun masa benar2 mencemburui kami..tepat jam 5.15 p.m..selepas kepenatan berjalan2 di dlm convention centre hampir sejam..kami membuat keputusan untuk bersurai..memandangkan ada diantara kami yg dtg jauh dari nilai,putrajaya dan saya sendiri.Gombak..hehe.

Amat sedih ketika itu..terpaksa berpisah semula dengan shbt2 yang begitu dirindui saban masa dan ketika..namun kami akur..setiap pertemuan pasti ada perpisahan..selepas bersalaman..Salam Wida’..kami berpecah menuju ke destinasi masing2..walaupun kesedihan menyelubungi tika dan saat itu…janji kami..semoga detik bersejarah ini akan sentiasa mekar di ingatan..dan yg pastinya..kami pasti akan bertemu lagi di lain masa..janji itu membuatkan kami tersenyum bahagia semula..Insyaallah..moga Allah takdirkan pertemuan lain buat kita yea.., walaupun msg2 selepas ini pasti sibuk dengan komitmen masing2..namun ikatan ukhuwwah yang tebina pasti tidak mudah untuk runtuh sekelip mata..Moga bersua di lain masa..

Begitulah ceritanya.mengapa hari ini benar2 membahagiakan saya…bertemu shbt2 seperjuangan..benar2 menguji kekukuhan ukhuwwah antara kami..moga ukhuwwah yg dimulai dgn lafaz Bismillah hanya diakhiri dengan kalimah InnaLillah..wainna IlaiHi Roji’un…

Jumpa lg kawan2…saya mengambil LRT pulang ke UIA..terlalu penat..namun kepenatan itu hilang dek kegembiraan yg sukar sekali untuk digambarkan..sampai di UIA kira2 6.30 p.m..Alhamdulillah..seronoknye..

Hamdan Lillah..Syukur IlaLlah..

……Ehm..saat menulis entri ini..saya terkenangkan abang2 saya nun jauh di mata,namun tetap bermukim dihati.....abe pg & abe mie..ada rindu yg bertandang ketika ini....bilakah kita akan dipertemukan semula?? Terlalu rindu pada kalian berdua..terbayang difikiran..episod pertemuan dgn abg2 tersayang mungkin jauh lebih hebat dan membahagiakan yg pastinya dinanti2..oh..bilakah saat itu akan tiba.. saya tersenyum..dan membuka YM..menunggu abe mie menyapa..benar!! rindu itu sukar dibendung lagi..namun tetap membahagiakan..salam sayang buat abg2 tersayang..Miss U ALL..so Much..

Waktu utk lunch..Jumpa lagi semua..

Wsalam…

Gambar2 kenangan...


sayang korang semua...

happy..!!!

kek sponsored by Ain=)

No comments:

Post a Comment