Saturday, June 12, 2010

Bersiaran semula...

Assalamualaikum....
Alhamdulillah....syukur kehadrat Allah...masih lagi diberi nikmat sihat utk terus bernafas di bumi pinjamanNYA... sudah lama tidak menulis disini...agak lama...akhir2 ini saya rasa agak malas menulis, bukan tiada cerita utk dikongsi, bukan juga kerana tiada masa utk menaip entri, walaupun bicara saya disini hanya sekadar tempat saya meluahkan rasa..entah mengapa, blog ini sepi seketika...namun akhirnya saya kembali jua, mengagahkan diri..menaip butir2 kata, memujuk hati meluahkan rasa yg ada...Insyaallah...moga2 selepas ini saya bersemangat semula...:-)

Hampir 2 bulan tidak menulis, terasa kekok bila cuba utk menulis semula..hehe, banyak yg mahu dicerita, tapi tidak tahu mahu dimulakan dgn yg mana. Tentang shortsem terakhir saya, sudah pun berlalu dgn penuh suka & duka.3 tahun di Bumi UIA..terasa amat cepat berlalu...sedih & gembira bercampur baur, yang pasti semuanya akan ditempuhi. Masih berbaki beberapa hari utk dihabiskan disini..bersediakah saya utk keluar menempuh alam lain???wallahua'lam...mohon diberi kekuatan oleh Allah dalam ape jua keadaan...

Sekarang ni musim cuti sekolah, kebetulan jugak IPTA yg lain pun cuti, maka dengan itu seronokla adik2 saya bercuti dirumah...tambah pulak kakak2 saya balik bercuti jugak...tinggallah saya keseorangan di Gombak..tapi saya dah ckup bersyukur, kalau nak dibandingkan dgn abang saya yang nun jauh dibumi mesir sana...at least dapatla jugak saya balik kalau dah terlalu2 rindu nak menatap wajah kesayangan saya..tapi dia..hehe..syukur2..bila imbas semula, 4 tahun yg lalu..saya beria2 nak kemesir..konon2 nak belajar oversea, jauh dari family, baru ade feel belajar...fuhh..nasib baik..Allah campakkan saya ke UIA je, kalau  tak..saya pun tak boleh bayangkan keadaan saya  kalau 2bulan tak dapat balik rumah...Whatever la kan...Allah knows the best for Us..and here, me..sebab tu hajat saya utk menyambung pelajaran ke Mesir tak kesampaian, mungkin inilah hikmahnya...walaupun saya agak sedih pada mulanya..T__T..namun Alhamdulillah...semakin boleh menerima kenyataan..hehe..

Okla, terpanjang la pulak entri ntah ape2 ni..insyaallah, isnin ni saya akan menduduki Final exam utk paper terakhir saya utk degree ni. Terasa semacam pelik pulak, dahla satu2nya paper utk sem ni...sem akhir pulak..ape2pun doakan saya najah...seterusnya bergraduasi dengan cemerlang, walaupun dgn result yg hanya cukup2 makan...haha..Alhamdulillah..semuanya dari Allah..nak harap usaha sendiri, belum tentu cukup utk membuatkan saya tersenyum setiap kali berdepan dgn saat mengetahui result final exam...Syukur padaMu ya Allah...ok2, saya mahu lelap seketika...rasa berat pulak mata, jumpa lain masa, banyak lagi yg mahu dicerita, cuma menanti masa yg sesuai utk mencoret rasa, Insyaallah....doakan saya yea...:)

Utk semua sahabat2 saya yg akan menduduki imtihan nihai'e...semoga di permudahkan Allah...Ma'an najah fil imtihan nihai'e....semoga kita semua tergolong dalam golongan org2 yg berjaya, bukan sahaja didunia tapi juga diakhirat sane..Ameen Ya Robb....teruskan berusaha...dan seterusnya tawakal padaNYA...OK!




Ilalliqo'....

Assalamualaikum....

Jaga diri semua....:-)

No comments:

Post a Comment