Sunday, November 8, 2009

BERAKHIR SUDAH…IRKHS’S SOCIETY 09/10..

Assalamulaikum...


Bertemu lagi untuk entri kali ini…alhamdulilah…ada sedikit ruang waktu utk siapkan satu entri..dah lama rasanya tak post entri baru..tak sempat..Mungkin!!ye ke..?untuk makluman..sekarang musim exam di UIA..dan seluruh IPTA rasanya....kelam kabut saya..mana taknya..selalunya seminggu sebelum exam dah boleh relaks cket..tambah dengan study week..tapi sem ni..bila minggu2 terakhir tu..makin banyak pulak kerja.. last minute baru nak hantar assignment, second midtermnye..ditambah dengan final project khat lagi…namun alhamdulillah…dan yang paling ‘best’ decentralized exam untuk subjek tahfiz..pada 30/10 baru2 ni…namun segalanya telah berakhir..alhamdullillah…dan saya pun dah lepas 2 paper centralized exam semlam dan petang tadi…hamdan lillah…


Erm..dah lari tajuk saya ni..entri saya kali ni nak cite sikit pasal AGM IRKHS’s yang telah berlangsung genap 3 minggu lepas,nak jugak post satu entri ttg ni so, bila saya terkenangkan kembali saat2 manis ni.bolehla saya refresh memori saya saya bila menjenguk blog ni..=)…alhamdulillah..hamdan Lillah…seegalanya sudah berakhir pada malam AGM yg ckup gilang gemilang itu…bila sebut AGM(Annual Grand Meeting) kat UIA ni..semua boleh imagine it’s all about a meeting to select a new exco line-up untuk memegang jawatan organisasi Kuliyyah untuk tenure akan datang. So, bila dah ada election to select the new one, so.yang lama akan turun la kan…jadi..Al-kisahnya..kami dah resign…Alhamdulillah..


Setahun memegang jawatan dalam organisasi ni meninggalkan banyak kesan positif.dan juga negative..yang paling best sekali pengalaman yang cukup bermakna ni jarang2 boleh dapat…saya pun tak sangka..rupanya dah setahun masa berlalu..yang pasti pengalaman kali ni benar2 meninggalkan kesan yang amat mendalam buat saya sekaligus mamatangkan saya physically n emotionally…kronologinya…kami 20 orang telah dipilih setahun yang lepas..masa tu tak silap saya semeseter 2 08/09..dan sebagaimana yang termaktub dalam constitution.jawatan ini perlu disandang selama 2semester pjg dan 1 semester pendek..dan Alhamdulillah…pada tarikh 16 oktober 09..setahun pun sudah berlalu… nak kata sedih pun tak..nak kata happy pun tak..sebab bila muhasabah2 balik..terlalu banyak kekurangan yang saya rasakan sepanjang memegang jawatan tersebut..hehe..exco2 lain mesti tahu bagaimana saya…=)..namun alhamdulillah..saya tidak keseorangan sepanjang perjuangan ini..kerana saya ditemani sahabat2 saya yang lain…mereka banyak membantu..memberikan idea2 bernas disaat saya terumbang ambing menguruskan program atau ape2 saja…kdg2 mereka sumber kekuatan jugak buat saya..kiranya kami ni melengkapi antara satu sama lain..so, buat sahabat2 exco..mohon maaf atas segala salah silap yang sengaja mahupun tidak sepanjang kita bersama….jua terima kasih yang tidak terhingga..diatas bantuan,sokongan,dorongan yang diberikan…moga ukuwwah antara kita berkekalan…Ameen..sesunguhnya..pengalaman ini terlalu berharga..walaupun diiringi..suka,duka pahit & manis..namun segalanya ditempuh jua berkat kesabaran dan kegigihan kalian…Moga usaha kecil kita ini di terima Allh sebagai usaha dalam menegakkan DeenNya..Insyaallah…


Buat adik2 exco yang baru..Tahniah kerana terpilih…semoga dengan tertegaknya pucuk pimpinan baru dalam IRKHS’s kali ini bakal memberi impak positif seinfiniti mungkin..kalian lah penyambung perjuangan..Hadzon Sa’iedan….Ameen..

Erm.kali ni saya nak upload pics menarik sepanjang setahun bersama IRKHS’s 08/09…itu saja untuk kali ni…jumpa lagi..doakan semoga semua urusan saya dipermudahkan Allah lebih2 lagi untuk final exam kali ini..insyaallah...




Tidak semua Dugaan dan cabaran itu pahit untuk ditelan,

Malah hanya untuk menguji ketabahan dan kesabaran,

Moga pengalaman yang diraih menjadikan kita insane yang lebih baik..

Ukhuwwah Fillah IRKHSS 08/09...


p/s: Internet slow sangat..so tak dapat nak upload gambar..upload later..Insyaallah...


Ilalliqo'.....

Salam alaykum Jami’an…

No comments:

Post a Comment