Monday, June 29, 2009

Blog..oh..blog..:-)

Assalamualaikum...

Hari ni hari ke 3 saya bercuti dirumah slps lbh kurg seminggu strugle utk final exam sem 3 a.ka. shortsem...Alhamdulillah..cuti ada lg kurang lebih 12 hari lg..he2..sebelum melangkah masuk ke sem1 final year saya..Insyaallah.

Biasanya..lepas breakfast n selesaikan kerja rumah..saya dah tak buat ape2..so..inilah masa saya mengadap laptop..menulis entri terbaru..mungkin..:-)

erm..bila bercakap pasal blog..saya pasti teringat soalan2 shabat saya sebelum ni..bila nak ade blog sendiri?ade blog x?nak alamat blog?..ermm..saya scra selambanya akan menjawab..Ermm..tak ade masa nak tulis blog,belum ade..tak sempat nak menulis..he2. Itulah antara jwapan saya jika ditnya sahabat2..tapi hari ni baru saya sedar..Hakikat sebenar mengapa saya lambat ade blog sendiri bukan la kerana kesibukan@kekangan masa yang tak menentu..Tetapi sebenarnya..kerana saya memang tak berbakat dalam menulis..hehe,itula sebab utamanya...Mugkin faktor masa juga memainkan peranan..tetapi jika kita pandai membahagikan masa..rasanya tak de masalah sgt jika mempunyai blog sendiri..ade je d antara blogger2 lain yg lebih sibuk dari saya..tetapi sentiasa mempunyai masa untuk meng'update' blog mereka..Sungguh!!..ia adalah satu cabaran buat saya..

Sebelum ade blog..(platform yang saya kira balik untuk meluahkan segala rasa yang terpendam. cerita2 pengalaman dll) saya pernah juga menulis..menterjemahkan ape yang terbuku dihati dalam bentuk penulisan..tak susah rasanya..tapi bila ade blog sendiri..rasa cam kekok semacam..mungkin kerana agak baru dalam dunia ni..bila ape yang kita coretkan didalam blog bakal di'publish'kan utk tatapan umum,..rasanya penulisan tu harusla berhati2..dan yang penting ade manfaat @ output yang dapat diambil melalui penulisan kita..owh..rasanya saya belum boleh sampai ketahap tu..tapi saya akan cuba..InsyaALLAH..doakan saya..Sekurang2nya walaupun blog ni tidak dikunjugi sesiape..saya ckup berpuashati dgn penulisan saya sendiri..he2

Erm..entri saya kali ini pasal tu je..pasal perasaan saya bila nak post new entry 4 my NEW blog..It's still new..so, banyak kekurangan la padanya..he2..tapi insyaallah..moga2 ada perubahan2 kearah yg lebih baik slps ni..At least bila menulis dlm blog..sedikit sebnyak membantu saya untuk menjana otak mengeluarkan idea2 seterusnya membantu saya dalam penulisan akan2 datang..Harapnya begitu..Allah Yusahhil..:-)

Okla..rasanya itu saja utk kali ini..Jumpa lagi.

Salam.

No comments:

Post a Comment